Rando 5: Mike

in the spirit of "Nomadic life" i tried to make all my paints instead of using any store bought ones. i like this picture because you can see my failed hulk hogan wood carving at the top. hey lil guy. it's okay, your tortured existence will end soon enough. just go to sleep.



in the corner of my little stairwell area was a bunch of fine dirt kinda shit. i figured that'd be a good pigment to try. i read that mixing pigment with egg yolk was a good way to make some kinda paintish thing.


i also wanted to try to make a blue reduction sauce, so i grabbed the blueberries out of my dried berries blend. this was all I had really, fresh bluebs would've been way better.


heatin up da blueberries


yolk


plus dirt


equals yolk dirt


smashin up dried blueberries


here's the mix of yolk and dirt. it made a sort of greenish mud. figured i could try painting some shit while the blueberries still reduce.


oh yeah I also just painted with my fingers, cuz nomadic life.


cool.


here's the first reduction of blueberries. it came out kinda purpley pink, so i said fuck it and threw them back in the pot.


i also found some old jelly i had and tossed that in the pot to get a real purple color.


way more purps


here's the purple added. you can tell it's really forming now into a "Mike has no concept of how to paint things" kind of motif.


oh yeah i also grabbed some pollen and reduced that. i added some water, and old bay, and then a buncha egg yolks and some mustard. 


the result was an orangish color. i nearly barfed three or four times while painting with this because it smelled so fuckin bad. i'm not smart. i also don't want to use that pot anymore now.


here's the "finished" painting which still has wet yellow mustard crap on it. i'll probably hit it with a few coats of spray polyurethane, so it doesn't rot away/smell like butts. with more time and more research it'd probably be pretty cool to make pigments from berries and flowers and then turn them into paints. yeah, probably. 


This entry was posted on May 11, 2015 and is filed under ,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Responses are currently closed.